Saturday 23 March 2013

:: PLEASE, LEAD MY WAY ::

Bismillahirrahmanirrahim.. 

Hari ini, Aku dan seluruh ahli keluargaku pulang ke kampung. Sebab apa? Sebab menghadiri majlis pertunangan kakak saudaraku. Ramailah ahli keluarga yang datang, memeriahkan lagi majlis tersebut.
Apabila bersalam sahaja, pasti ada yang bertanya tentang resultku. 

"Cammana result?"

"Dapat berapa SPM?"

"Berapa A??"

Well, nak beritahu macam mana ya? Hmm, senang sahaja~

"Alhamdulillah, _A"

(Eh, await ada '_' tuh??) hee~ takkanlah nak btahu pula dapat berapa.. [.-.] S.M.I.L.E terbalik..<<<
Ok, this is not the main thing I wanna say right now! Sekarang nih, bila semua dah tahu result.. Ramailah pula yang pakat bertanya "Nak sambung mana lepas nih?" hmm.. Memang soalan yang Aku dah jangka.. Dan sedia untuk menjawab.

"InsyaAllah, medic." with smiles sekali~

"Nak ambil kat mana? Ada apply mana2 tak?"

hmm ~ "Hasrat nak further oversea... >>WEST<< maybe."

"West?! hmm, maybe susah sikit tuh dik.. Sebab .... bla..... bla.... bla..." Err, asiff ya! Banyak sangat yang akak nih cakap. And, bukan dia seorang sahaja yang bercakap bab2 nih. hampir semua orang! So, asiff banget.. Too lazy to write it down.  Uppsi.. hee

Sambil2 diorang berborak soal nih, Aku cuma pasang telinga sahaja.. Adalah menjawab sikit2 apabila ditanya. Tapi, dalam diam itu..... Aku membawa diri ini berfikir sejenak! Hmm, result Aku nih bukan teruk mana punn actually. Well, it just ... Maybe, it just .. M.A.Y.B.E I said ..... hurggh, Okey fine~ It just takkan diterima untuk further studies kat sana.

Hmm.. Perasaan??? Rasa sedih lah [s.i.k.i.t] << Tapi, belum cuba belum tahu. Mana tahu kut2 ada rezeki Aku di situ.. hehe nih buat sedapkan hati saja nih. Eh, taklah. Ini tengah memasang kembali harapan dan impian yang barusan tadi ditanggalkan oleh "THE POWER OF WORDS" . Heyhh?? ~
Blrrr~

_____________________________________


Okey, enough with all that! Its serious time.

Aku berfikir, apakah ini yang terbaik untukku?? OFCOURSE dear, its the best for you! for sure! Uhh?? What is the best?? ~ Well, you see... This is the best. You've got _As, and probably you can't further studies to the west.. Ini maknanya, Allah menentukan kau di tempat lain. Yang pastinya lebih baik dan lebih sesuai untuk kau.. Mana tahu tak dapat ke west, tapi izinNya ke Timur Tengah ke.. =)


Kena yakin dengan Allah ya sayang! (ehem, tengah pujuk diri nih..) Ada lah tuh rencana Allah untukmu. Jika kau letakkan Allah itu di depanmu, tidak perlulah khuatir! Allah akan tunjukkan jalanNya untukmu. Tapi sayang, jangan berhenti berharap juga. Mohon doa pada Allah moga dia meletakkan kita di tempat yang terbaik, dalam kalangan hamba2Nya yang soleh!


For my dear darling, (its me actually).. 

Allah berfirman dalam Surah Al-Baqarah, ayat 216 mafhumnya: " ...... Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu. Dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."

Sayang, sayang, sayang... Allah itu Maha Mengetahui, sedangkan kita.... Maha Tidak Tahu. Ya tak? ya, betullah tuh. ^-^ 

So, don't be so worry about our future in dunya! Tapi, risau dan bimbanglah dikau tentang masa depan Akhiratmu.. Dengan apa sahaja bidang yang bakal kita ceburi nanti.. Pastikan!! MAKE SURE ia boleh beri manfaat kpd Islam.. Dan ia boleh menjadi saham kita untuk masuk Syurga!



psst.. don't worry naa. hee~ ^0^

No comments:

Post a Comment