Thursday 21 March 2013

Alhamdulillah Subhanallah AllahuAkbar !

Pada hari aku mendapat result , 

Allah hadirkan rasa Tenang dalam diri . 

Alhamdulillah. Subhanallah. Allahu Akbar.
Tenang..



Keputusan masih belum diketahui.
Jarum jam tepat pada angka 11.


Aku .... TENANG.
sangat2 tenang.
Satu perasaan yang jarang2 dapat aku rasa.
Macammana nak terang ya? 
Rasanya ... Bahagia.



Allah izin,
Satu mesej masuk menerjah ke ruang mesej.
Perlahan.
Aku gapai henset..


Nafas ditarik.
Senyuman diukir.
Inilah yang terbaik..
"Bismillah.." 


Punat ditekan..
Mesej drpd adik yg bersekolah di Smakl..





....
............
...................
.........................
...............................
....................................
...............              .............
................               ................
...................................................
.................                    .................
..................                      ..................
...................                         ..................
....................                           ...................
......................           9              .....................




Mata dipejam..

Alhamdulillah. Subhanallah. Allahu Akbar.



Buka mushaf.

Ar-Rahman..
Aku baca Surah itu beberapa kali.

Sampai pada ayat ini, aku terhenti.



Fabiayyi aalaai rabbikuma tukazhibaan..


"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"
....


"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"



...................                  ................
:::::::::::::::::                 :::::::::::::::
.                                                 .
.                                                  .
___________



Menitis..
Menitis..


Ya Rabb Al'alaminn, 
Tiada satu pun nikmatMu yang aku dustakan.
Tiada satu pun.
Tiada satu.
Tiada.
=')


Alhamdulillah. Subhanallah. Allahu Akbar.
Allahu Akbar.
Allahu Akbar.



Ku sujud penuh syukur usai solat Zohor..
Ya Allah, teguhkan imanku.
Aku redha Engkau sebagai Rabbku.
Aku redha Ya Allah..
Syukur ya Allah..
Syukur..



ALHAMDULILLAH.


No comments:

Post a Comment